jump to navigation

Teknoloji yatırımlarıyla kâr patlaması September 14, 2008

Posted by Bahadir Sahin in Haber (News), Turkce.
Tags: ,
trackback


İNTERPROMEDYA bünyesinde yer alan E-Devlet Dergisi tarafından gerçekleştirilen Yuvarlak Masa Toplantıları’nın altıncısında, “PTT’de e-Devlet ve Bilgi Teknolojileri Uygulamaları” tartışıldı. 4 Eylül günü Ankara Swissotel’de gerçekleştirilen toplantıya, PTT yöneticilerinin yanı sıra bilişim şirketlerinden yetkililer de katıldı.
STM sponsorluğunda gerçekleştirilen toplantıya; Turkcell, Sentim, Adobe, Özel Bilgi İşlem, ETB, Ekspa ve Lena şirketlerinin yöneticileri de katılarak, PTT’nin dönüşüm sürecini değerlendirdiler ve kuruma teknoloji projeleri önerilerinde bulundular.
Toplantının açılış konuşmasını yapan İnterpromedya Genel Müdürü Güldane Taşdemir, “İnterpromedya olarak, bilişimin bütün sektör ve endüstrilerde yaygınlaştırılması amacıyla hem yayınlarımız, hem de Bilişim Zirvesi gibi buluşturma platformlarımızla önemli araçlar geliştiriyoruz. PTT’nin de son dönemlerde yaptığı çalışmaları ve gelişim sürecini devamlı takip ediyoruz” dedi.
PTT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Osman Tural da konuşmasında şunları kaydetti:
“Biz 1840 yılından bu yana memleketin hizmetinde olan bir kuruluşuz. İlk başta kişilerin posta ihtiyacını, haberleşme ihtiyacını posta ile ilgili haberleşme ihtiyacını karşılamak için kurulduk. Daha sonra telgraf ve telefon haberleşmesi kurumumuz tarafından hizmete sunulmuştur. Bu durum, telekomünikasyon sektörünün dünyada çok önemli gelişmelerin sonucunda tek başına ayrı bir sektör haline gelmesine kadar devam etti. Türk Telekom, PTT’den ayrılırken birçok kalifiye elemanı ve binaların iyisini aldı. Posta İdaresi, telekom sektörü kendisinden ayrılınca birçok kesim tarafından sanki teknolojiden uzak bir teşkilatmış şeklinde algılandı. Zaten elde ettiğimiz gelirin büyük bir kısmı da Telekom tahsilatından geliyordu. 2002 yılında 11 trilyon lira kar elde ederken, bugün yaptığımız çalışmalar ile bu karı 235 milyon YTL’ye çıkarmayı başardık. Peki bu nasıl oldu; artık tüm dünyada hizmet sunma anlayışı değişti. Artık kamu hizmetleri de özel sektör mantığıyla sunulmak zorunda. Bunu kamu kurumlarında gerçekleştirmek gerçek zordu ama biz bir şeyi keşfettik, o da çalışanlardaki aidiyet duygusu. Herkes bir yerinden bu işe sahip çıktı. Tüm çalışanlarımızı eğitimlere gönderdik. Teknolojiyle ve vatandaşla barışık bir kuruma dönüştük.”
Osman Tural’ın verdiği bilgilere PTT, bu yıl içinde 2.5 milyon dolarlık daha teknoloji yatırımı yapacak. Osman Tural, artık büyüyen bir yapı haline geldiklerini, para kazanan bir kuruma dönüştüklerini, dolayısıyla da yatırımlar için daha fazla kaynak ayırabildiklerini belirterek, şirketlerden de kendilerine özgü projeler gerçekleştirmelerini istedi. Tural bu arada, şirketlerin de kendilerine daha kurumsal yaklaşması gerektiğini vurgulayarak, “Biz bir kamu kurumuyuz ama ne yazık ki bilişim şirketlerinin büyük bir kısmı hala kurumsallaşmamış durumda. Dolayısıyla birçok projeyi kendi içimizde gerçekleştirmek zorunda kalıyoruz. Şirketler bizi iyi analiz edip, bizlere gelirlerse daha başarılı olunacağına inanıyoruz.”
PTTBank e-bankaya dönüştü
Teknik İşler ve Otomasyon Dairesi Başkanı İbrahim Barutçu, PTT’nin teknoloji altyapısı ve yatırımları konusunda bilgi verdi. Daha sonra söz alan Posta ve Telgraf Dairesi Başkanı H. Ali Yazıcıoğlu, posta hizmetlerinin e-devletteki yeri ve bu konuda gerçekleştirdikleri projeleri anlattı. Parasal Posta İşletme Dairesi Başkanı Cevdet Yalçınkaya, PTTBank’ın e-bankaya dönüşüm süreçleri ve projelerini anlattı. Tanıtım ve Pazarlama Dairesi Başkanı Mehmet Rüzgar, çağrı merkezi ve pul koleksiyoncularına yönelik internet hizmetleri konusunda yapılan çalışmaları anlatırken, Teknik İşler ve Otomasyon Dairesi Başkan Yardımcısı Erdoğan Gül de, kurum içi e-devlet uygulamaları konusunda bilgi verdi.
Verilen bilgilere göre; otomasyon sistemi üzerinden PTT işyerlerinde verilen hizmetlerin PTT acenteliklerinde de verilebilmesi amacıyla donanım ihtiyacı PTT tarafından karşılanmak suretiyle acente otomasyonu projesi gerçekleştirildi. PTT, dağıtımda görev alan postacılara, posta gönderilerinin otomasyon sistemi üzerinden teslim, takip ve kontrolünün yapılmasını sağlayan SIM kart ile çalışan bir cihazla donatmaya da başladı. Ayrıca kargo hizmetlerinin daha kaliteli olarak verilebilmesi için gerekli teknoloji altyapısı oluşturuldu. PTT’nin verdiği bir başka yeni hizmet de melez posta uygulaması. Bu uygulama ile kuruluşlar postanın evrağını elektronik ortamda verebilecek, kurum da bunun baskısını ve dağıtımını gerçekleştirecek. PTT yöneticilerinin tanıtımını yaptıkları projeler arasında, e-telgraf, Alo 169, en yakın PTT’yi e-harita üzerinden sorgulama gibi uygulamalar da yer alıyor.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a comment