jump to navigation

İşte İstanbul’un kaza haritası! September 17, 2010

Posted by Bahadir Sahin in Calismalar (Studies), Haber (News), Turkce.
Tags:
trackback


İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nün trafik kazalarına ilişkin hazırladığı raporda, kentin sık kaza yaşanan noktaları ve alınacak önlemler belirlendi. Rapora göre ölümlü kazalar Mahmutbey, Akşemsettin, Sadabat ve Hasdal viyadüklerinde yoğunlaşıyor

İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nün yaralamalı ve ölümlü trafik kazalarına ilişkin hazırladığı raporda, kentin sıklıkla kaza yaşanan noktaları ve alınacak önlemler belirlendi. Raporda, Mahmutbey gişeleri ile Çamlıca gişeleri arasındaki çevre yollar değerlendirildiğinde, Çakmak Rampası paralı yol ayrımı, Molla Gürani Viyadüğü, Okmeydanı ayrım ve katılımı, Seyrantepe mevkisi, Mahmutbey Viyadüğü ve Akşemsettin Viyadüğü’nde yoğun olarak yaralama ve ölümle sonuçlanan trafik kazalarının meydana geldiği belirtildi.

VİYADÜKTE ÖLÜM ZİLİ ÇALIYOR

Bu mevkilerde gerçekleşen trafik kazalarının viyadüklerde yoğunlaştığı, kaza tespit tutanaklarında bu kazaların önemli bir kısmının sürücü hatalarından ve özellikle kış mevsiminde viyadüklerde aşırı buzlanmadan kaynaklandığı kaydedilen raporda ‘’Yaralamalı trafik kazalarında, hafif yaralamalı olanları Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gişe sahası ve köprü üzerinde gerçekleşmekte, ağır yaralanmalarla neticelenen kazalar ise ölümlü trafik kazalarında gözlenmekte ve yoğunlukla viyadüklerde meydana gelmektedir. Özellikle Mahmutbey, Akşemsettin, Sadabat ve Hasdal viyadükleri kazaların yoğunlaştığı viyadükler olup, İstoç mevkisinde de sıklıkla gerçekleşmektedir’’ görüşüne yer verildi. Trafikte riskli olarak gösterilen bölgeler ve çözüm önerileri şöyle:

TRANSİT YOL TEHLİKE YÜKLÜ

Sahil Kennedy Caddesi: Galeria karşısı ve Ataköy 1-9’uncu kısımlarda meydana gelen kazalarda genel olarak aşırı hız ve Zeytinburnu istikametinden itibaren sahil kuzey yol ile transit yolun birleşmesinden kaynaklanıyor. Çözüm olarak Sahil Kennedy Caddesi’nde transit yolun kaldırılarak kuzey ve güney yoldaki şeritlerin artırılması ile sahil yolundaki ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı trafik kazalarının büyük oranda azalacağına dikkat çekiliyor.

YENİ KASIMPAŞA VARYANTI GÜVENLİ

Piyalepaşa Bulvarı: Kazalar ağırlıklı olarak Uzay Otomotiv önü, İSTAÇ önü ve Kasımpaşa ayrımında meydana geliyor. Çözüm olarak ise Piyalepaşa Bulvarı üzeri Uzay Otomotiv önündeki kontrolsüz kavşağın Dolapdere istikametinden gelerek tekrar Kasımpaşa istikametine dönen kesimin tamamıyla kapatılması, Kasımpaşa’ya tekrar dönmek isteyenler için Yeni Kasımpaşa Varyantı’nın çok daha güvenli olacağı kaydediliyor. Piyalepaşa Bulvarı’na dönenlerin güvenli bir şekilde dönüş yapabilmesi için, Dolapdere istikametinden geliş yönüne ‘Yavaş’ tabelası ile yanıp sönen sarı ışıklı trafik tabelası konulması ve yola dik çizgiler çizilmesi, ‘Caydırıcı’ olması bakımından Elektronik Denetleme Sistemi (EDS)

PARKORMAN’A ‘HIZ KESİCİ’ VE İKAZ

Büyükdere Caddesi: Trafik kazalarının ağırlıklı olarak Parkorman önü, Gültepe dönüşlerinde meydana geliyor. Çözüm olarak, Parkorman ışıklarda ‘Hız kesici’, ‘yüksek seviyede yanan sarı ikaz lambaları’ ve sürücülerin göreceği şekilde ‘yavaş’ tabelası konulacak. Gültepe dönüşlerinde kavşağa yakın yerlere sarı ikaz lambası konulması öneriliyor.

Darülaceze Caddesi : Kazalar ağırlıklı olarak Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi önü ile Cevahir Otel önünde meydana geliyor. Hastanenin önüne yaya üst geçidi yapılması, otel önüne de hız kesiciler konulması gündemde.

Cendere yolu: Trafik kazaları ağırlıklı olarak Anıl Beton ve Evyap önünde yaşanıyor. Yol çizgileri ve işaretlerinin güçlendirilmesi, Evyap ‘B’ kapısı önünde yüksek seviyede yanan sarı ikaz lambası ve hız kesicilerin yerleştirilmesi konuşuluyor.

HACI OSMAN BAYIRI’NA GİDİŞ-GELİŞ

Hacı Osman Bayırı: Maslak istikameti, Kefeliköy, Şalvarlı Et ve Saran Holding önünde meydana gelen kazalar, bayırın gidiş-geliş olarak bölünmesine rağmen sonlandırılamadı. Islak zeminde meydana gelen kazalara tedbir olarak özellikle iniş istikametine ikaz lambası ve hız kesiciler yerleştirilecek.

Tarabya sahil yolu: Kazalar ağırlıklı olarak büfeler karşısı ve Tarabya Oteli önünde yaşanıyor. Çözüm olarak ise Tarabya Meydanı ve Tarabya Oteli önüne hız kesici ve ikaz işareti konulması tavsiye ediliyor.

HALİÇ’E UYARI LEVHALARI GELİYOR

Kadıköy Dr. Eyüp Aksoy Caddesi: Kazalar Siami Ersek Hastanesi arkasındaki ışıklarda yaşanıyor.

Fahrettin Kerim Gökay Caddesi: Kazalar ağırlıklı olarak Çemenzar, SSK ve Göztepe trafik ışıklarında meydana geliyor. Üst geçit tavsiye ediliyor.

Üsküdar D-100 Selimiye Kışlası: Çok sayıda trafik kazası meydana geliyor. Buraya da yayalar için üst geçit yapılması öneriliyor.

Haliç: Kuzey ve güney köprü girişi rampa inişi olması nedeniyle araçların hızını, aracın yük ve teknik özellikleriyle yol hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uymamaları nedeniyle birçok ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı kaza meydana geliyor. Çözüm olarak ise Haliç Köprüsü girişinin iki tarafına şoförler tarafından daha rahat görülecek büyüklükte ve sayıda uyarı levhası konulması gündeme geldi. Araçların hızlarını gösteren kameralı kontrol sistemi kurularak araçların hızlarını, kurulacak levhalarda göstererek daha yavaş gitmelerinin sağlanması trafik güvenliği açısından tavsiye ediliyor.

KAMERALI KONTROL SİSTEMİ YOLDA

Raporda, Atatürk Bulvarı’ndaki yayalara çarpmalı kazaların önlenebilmesi için yaya ve alt geçitlerin kullanılmasını teşvik edici tabelalar ve sürücüler için genel uyarı levhaları konulması önerildi. D-100 karayolunun Cevizlibağ, Ömür ve Sefaköy rampalarındaki kazaların yol ve sürücü hatalarından kaynaklandığı belirtilen raporda, D-100 karayolu üzerine araçların hızlarını gösteren kameralı kontrol sistemi kurularak, tabelalarda sürücülerin hızlarını görmelerinin sağlanabileceği ifade edildi. Raporda, hal yolunda meydana gelen kazalarda ise sürücülerin hızlarının hava yol ve takip mesafesine riayet etmemelerinden kaynaklandığı belirtilerek ‘’Hal yolunda sürücülerin hızlarını yolun şartlarına göre ayarlamaları, takip mesafesine dikkat etmeleri ve sürücülerin hatalarını en aza indirecek şekilde uyarıcı levhaların önemli noktalarda bulundurulması gerekmektedir’’ denildi.

IŞIKLI LEVHALARIN SAYISI ARTIRILACAK

Basın Ekspres yolu üzerinde meydana gelen kazaların genel olarak sürücülerin doğrultu değiştirme, manevralarını yanlış yapma ve sürücülerin hızlarını hava, yol ve takip mesafesine riayet etmemelerinden kaynaklandığı belirtilen raporda, yol düzenlemesinin ilgili kurumlar tarafından incelenerek, çözüme kavuşturulması gerektiği görüşüne yer verildi. Barbaros Bulvarı üzerinde trafik kazalarının ağırlıklı olarak Sait Çiftçi katılımında, M. Ali Bey Sokak Kavşağı, Yıldız trafik ışıkları ve Merkez Komutanlığı trafik ışıklarında meydana geldiği ifade edilen raporda, Merkez Komutanlığı ışıklardan Sait Çiftçi katılımına kadar olan bölgeye trafiği yavaşlatıcı yola dik şekilde çizgiler çizilmesi, sürücülerin yavaşlamaları için ışıklı uyarı tabelası konulması önerildi.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: