jump to navigation

Tapu müdürlüğünde neler değişecek? April 14, 2010

Posted by Bahadir Sahin in Haber (News), Turkce.
Tags: , , ,
trackback


Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı, TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonunda kabul edildi.

Tasarı, tapu, kadastro ve haritacılık alanlarında düzenleyici, denetleyici rol üstlenen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün görev ve yapısını yeniden düzenliyor.

Tasarıya göre, Genel Müdürlük, askeri haritalar hariç, harita üretim hizmetlerini yapacak, mekansal bilgi sistemi altyapısını ve harita üretim izleme merkezini oluşturacak, coğrafi bilgi sistemleri konusunda verilecek görevleri gerçekleştirecek.

Genel Müdürlük, yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkedeki tapu kadastroyla ilgili işlemlerini yapacak, Türkiye Cumhuriyeti uyrukluların yurt dışındaki taşınmazlarıyla ilgili hak ve menfaatlerini koruyacak.

Harita ve kadastro mühendislik bürolarına lisans verecek, bu büroların faaliyetlerini belirleyecek olan Genel Müdürlük, taşınmaza yönelik aracılık faaliyetini düzenleyecek, lisans verecek.

Genel Müdürlüğe, en fazla 3 genel müdür yardımcısı atanabilecek.

Doğrudan Genel Müdüre bağlı, Tapu ve Kadastro Kurulu oluşturulacak. Kurul, Genel Müdürlüğe ulaşan tapu ve kadastroyla ilgili konularla bunlara ilişkin uygulama ve görüş farklılıklarını giderecek.

YURT DIŞINDAKİ İŞLEMLER
Genel Müdürlük, merkez ve taşra teşkilatından oluşacak. Merkez teşkilatı; ana hizmet, danışma, denetim ve yardımcı hizmet birimlerinden meydana gelecek.

Ana hizmet birimleri; Tapu Dairesi Başkanlığı, Kadastro Dairesi Başkanlığı, Harita Dairesi Başkanlığı, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı ve Arşiv Dairesi olacak.

Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı; yurt dışındaki Türk vatandaşlarıyla, yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin her türlü tapu, kadastro işlemlerini, bulundukları ülkede yerine getirebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapacak, iş ve işlemleri yürütecek.

Bu işlemleri yürütmek üzere, yurt dışında personel görevlendirilebilecek.

Tapu müdürlüklerinin görev ve yetkileri, ilçenin sosyal ve ekonomik gelişmişlik durumu, nüfus yapısı ve tapu işlemi hacmi dikkate alınarak, başka tapu müdürlüğüne devredilebilecek. Buna, Genel Müdürlüğün teklifi üzerine Bakan yetkili olacak.

Genel Müdürlük ana hizmet birimlerinde, tapu ve kadastro uzmanıyla, uzman yardımcısı istihdam edilecek.

Genel Müdürlük, ürettiği her türlü tapu, kadastro, harita ve arşiv bilgi, belgeleriyle sunduğu hizmetlerden gelir elde etmek üzere merkez veya bölge müdürlükleri bünyesinde döner sermaye işletmeleri kuracak.

Döner sermaye işletmeleri için kendi kaynaklarından karşılanmak üzere 4 milyon lira sermaye tahsis edilecek.

İPTAL VE İHDAS EDİLEN KADROLAR
Tapu müdürlükleri, hak sahibinin talebi üzerine, kendi yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili tapu işlemlerini yapabilecek.

Bunun için tapu müdürlüklerinin, taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki alması ve kanunen bir engel olmadığını tespit etmesi gerekecek.

Tasarıyla, merkez teşkilatında aralarında Tapu Arşiv, Fen, Fotogrametri ve Geodezi, Tasarruf İşlemleri, Personel, İdari ve Mali İşler daire başkanlıklarının da bulunduğu bazı kadrolar iptal ediliyor.

Bunun yerine Harita, Arşiv, İnsan Kaynakları, Destek Hizmetleri, Bilgi Teknolojileri daire başkanlıkları oluşturuluyor.

Taşra teşkilatında kadro iptal ve ihdası yapılacak.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: