jump to navigation

Kampanyanız ne kadar kullanışlı? November 15, 2009

Posted by Bahadir Sahin in Haber (News), Turkce.
Tags: ,
trackback


Bugünlerde bir kampanya çılgınlığı aldı başını gidiyor. Satışların düşmesi, kredi kartlarındaki harcamaların daralması, farklı kampanyaları gündeme getirdi.

Kredi kartlarında puan toplanması en başta yer alırken, telefon operatörlerinin SMS yoluyla gerçekleştirdiği ve harcamaların bir kısmını kendilerinin üstlendiği girişimler en popüler uygulamalar haline geldi. Kartlara, kulüplere, markalara üyelik ve bunun getirdiği birçok avantaj, bir noktadan sonra tüketici tarafında kirliliğe yol açıyor. Tüketici, elinde fazla sayıda avantajı tutarken, bunların sadece birkaçını kullanabiliyor ya da hiçbirini kullanamıyor. Bu kadar yoğun sürdürülen kampanyaların son kullanıcı tarafından takip edilmesi ve kullanılması zorlaşıyor. Kullanıcı, ne zaman aklına gelirse, kampanyayı ancak o zaman kullanabiliyor.

Kampanyaları teknolojinin getirdiği olanaklarla daha basit ve kullanışlı hale getirmek mümkün olmasına rağmen, maalesef kirliliğin önüne geçilemiyor. Kişiye özel avantajları tek noktadan takip edebilen ve internetteki geniş ağı kullanan akıllı etiketler ve tarama-okuma teknolojileri ile, bu kampanyalar, hem son kullanıcılara, hem de sağlayıcılara etkin olanaklar sağlayabilir. SMS’in kısıtlı ve verimsiz kullanımının farklı boyutlara getirilmesi, hatta değiştirilmesi için, 3G teknolojisiyle dönüşümünü beklememiz gerekiyor.

Coğrafi yer tespiti, akıllı cep telefonları, genişbant ağ olanakları, görüntülü tarama-okuma teknolojisi, akıllı etiket ve barkod cihazları ve hızlı çalışan uygulamalar bize bu imkanları sağlayabilecekken, kampanyaların en basit şekilde yapılması hayrete düşürüyor. Şirketlerin pazarlama bölümlerinin, teknolojiyi daha iyi kullanabilmek için kendi içlerinden ya da dışarıdan alacakları destek ve çözüm hizmetleri, hem farkındalığı artıracak, hem de uygulayacakları kampanya modelinin daha başarılı olmasını sağlayacaktır. Yeni teknolojinin etkin olarak bütünleşik kampanya ve pazarlama modellerinde kullanımını sağlayacak şirketler çok yakın zamanda artış gösterecek ve bunun sonucunda daha az maliyetli, nokta atışı yapabilen ve daha iyi sonuçlar alınabilen programlar göreceğiz.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: