jump to navigation

Şebinkarahisar’ın üretim haritası November 19, 2008

Posted by Bahadir Sahin in Calismalar (Studies), Haber (News), Turkce.
Tags: ,
trackback


Şebinkarahisar’ın tarımsal üretim haritasının çıkarıldığı bildirildi.

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Yaşar Akça, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, ilçede Belediye Başkanlığı tarafından AB’ye sunulan ve kabul edilen “Organik Ceviz ve Karadut Yetiştiriciliği Eğitim Uygulama Projesi” kapsamında Şebinkarahisar’ın tarımsal üretim haritasının çıkarıldığını belirtti.

Akça, proje kapsamında ilçede tüm arazi yapısının incelendiğini ve yetişen tarım ürünlerinin tespit edilerek bölgelere göre kayıt altına alındığını ifade etti.

Şebinkarahisar tarımsal üretim haritasında ilçe sınırları, hidrojeoloji, ulaşım, arazi kullanımı, köy, mahalle, yayla ve yerleşim alanlarının da bulunduğunu belirten Akça, şunları söyledi:

“Yapılan araştırma sonucu hazırlanan harita, ilerleyen zamanlarda tarımın daha da gelişmesine katkı sağlayacaktır. Bu çalışma kapsamında ilçede yetişen Şebin cevizi armut, badem, bağcılık, dut, karadut, kiraz, kuşburnu, örtü altı bitkileri ve yem bitkilerinin yetişme alanları tespit edilerek kayıt altına alınmış oldu.”

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

