jump to navigation

Uydu iletişimdeki önyargılar kırılmalı November 10, 2008

Posted by Bahadir Sahin in Haber (News), Turkce.
Tags: , ,
trackback


2004 yılında kurulan ve 2005 yılında yüzde 80’ine Alman ND SatCom’un ortak olduğu Bosphocom’un Genel Müdürü Kerem Resuloğlu, uydu iletişiminin üzerindeki mevcut önyargıların bazı şirketleri kendileri için çok uygun olabilecek bu çözümden soğuttuğunu düşünüyor. Bunların başında da uydu iletişiminin daima pahalı bir çözüm olarak algılanması geliyor.
Bosphocom, Türkiye’de halihazırda sahip olduğu C tipi uzak mesafe telekom hizmetleri, uydu haberleşme ve internet servis sağlayıcı lisanslarıyla hizmet veriyor. Şirketin yaklaşımını tamamen kurumsal hizmetler oluşturuyor, bireysel bir çözüm veya ürüne sahip değiller. Resuloğlu, faaliyetlerini, “Şirketlerin haberleşme ihtiyaçlarını çözmeye yönelik, ağırlıklı olarak uydu teknolojilerine dayanan iletişim çözümleri sunmak” şeklinde tanımlıyor.
Önyargılar doğru seçimi engelliyor
Resuloğlu’nun dikkat çektiği önemli bir nokta, uydu iletişiminin güvenli, kesintisiz ve maliyetlerini kontrol altında tutmak isteyen şirketler için ideal bir çözüm olabileceği yönünde. Bu özellikle dağınık yerleşim nedeniyle farklı altyapı erişimlerine sahip olan, dolayısıyla birçok tarifeyle uğraşmak zorunda kalan şirketlerde öne çıkıyor. Kerem Resuloğlu, maliyet konusunu şöyle açıklıyor:
“Uydu haberleşmenin genel olarak maliyetli bir haberleşme olduğunu söylerken neyle neyi karşılaştırdığınız önemli. Her türlü altyapının olduğunu bir yerde uydu haberleşmeyi kullanmak istiyorsanız pahalı gibi görünebilir. Alternatiflerin olduğu durumlarda bile uydunun daha ucuz olduğu durumlar var. Üstelik bu maliyet avantajının yüzde 50’ye kadar çıkabildiğini bizzat gördük. Coğrafi bölge, elde edilmek istenen hizmetin kalitesi ve o altyapı üzerinden istenen hizmetin ne kadar homojen olduğuna bağlı olarak fiyat ve performans açısından uydu iletişimi öne çıkabiliyor.”
Asıl işi uydu haberleşme ürünleri üretmek olan ND SatCom’un Bosphocom’un hakim ortağı olmasıyla iyi bir sinerji yakaladıklarını belirten Resuloğlu, Bosphocom’un bu birleşme sonrasında şirketin ürünlerini kullanarak hizmet sunan bir yapıya dönüştüğünü söylüyor. Şirketin genel kapsama alanı öncelikli olarak Türkiye ve komşu coğrafyalar olsa da, sahip oldukları uluslararası deneyim oldukça geniş bir alana yayılmış durumda.
Resuloğlu bu uluslararası yapılanma hakkında şunları söylüyor: “Yurtdışına hizmet götürürken ekipmanların gümrükten çekilmesi ve lisanslama sürecinin her ülkeye özgü kuralları var. Biz 147 ülkede lisanslama ve diğer yasal zorunluluklar üzerine uzmanlaşmış minimum bir tane servis sağlayıcı iş ortağına sahibiz. Bunun yanında Türkiye’de yerleşik olmamıza rağmen uluslararası operasyon sürdürebilen bir uydu haberleşme şirketiyiz.”

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: